Zoek
Zoek
Sluit dit zoekvak.

Dry Needling in Den Helder

Fysiotherapie Suri helpt u van uw problemen af

Eigen werkwijze

Dry needling fysiotherapie Den Helder

De dry needling methode bij Fysiotherapie Suri is eigen gemaakt waardoor wij totaal afwijken van andere praktijken die needling uitvoeren. Deze is gebaseerd op relevante anatomie en keten-behandelingen die door de praktijkeigenaar in verloop van tijd zijn ontwikkeld.

Dry needling is een zeer efficiënte behandelmethode om spierknopen problematiek, waarbij pijn en stijfheid op de voorgrond staan, te verhelpen. Talloze blessures kunnen hiermee worden verholpen. Bijvoorbeeld:

Wat is Dry Needling eigenlijk?

Dry needling omvat het inbrengen van een ‘droge’ naald, dus zonder toevoeging van medicatie, in de aangedane spier(en). Hierbij worden triggerpoints aangeprikt. Het gevolg hiervan is dat de aangedane spier weer op lengte wordt gebracht, de mobiliteit verbeterd, de pijn en stijfheid zal verdwijnen en de algemene dagelijkse activiteiten en/of de sport kan zonder belemmeringen worden uitgeoefend.

logo zorgkaart

Wat kunt u voelen tijdens de behandeling?

Triggerpoints of spierknopen zijn verhardingen in de spieren die niet meer ontspannen, het is mogelijk dat ze ook pijn doen. Deze kunnen bewegingsbeperkingen, stijfheid, pijnklachten en krachtverlies veroorzaken. Ook bij het rekken kan een spier met triggerpoint zeer pijnlijk aanvoelen. Een spier is opgebouwd uit afzonderlijke spiervezels. In ruststand is een spiervezel niet samengetrokken, maar ook niet uitgerekt. Wanneer er een triggerpoint aanwezig is in de spier betekend het dat de spiervezels in rusttoestand op verschillende punten meer samengetrokken zijn dan het gebied eromheen. Dit zorgt voor het ontstaan van een lokale verdikking met slechte doorbloeding waardoor afvalstoffen zich ophopen.

fysiotherapie den helder

No-nonsense therapie en zichtbaar resultaat sinds 2013. Fysiotherapie Suri helpt u verder!

Hoe vaak moet ik worden behandeld om resultaat te merken?

Ons behandelgemiddelde ligt erg laag. Dit behandelgemiddelde kunnen wij zo laag houden, omdat wij afwijken van de standaard dry needling methode. Standaard worden maar één of twee prikjes per keer gegeven. Wij pakken de hele keten van het lichaam aan, waardoor vaak na één behandeling al direct positief resultaat is te zien/voelen.

Needling is een onderdeel van de behandeling. Na dry needling te hebben toegepast is het belangrijk de spieren te gaan rekken. Wij nemen altijd met u door hoe u dit het beste kunt doen.

Een afspraak inplannen

Maak gelijk uw afspraak

Wij staan 7 dagen per week voor u klaar.

fysiotherapeut in den helder Roy van der Meer op de foto bij fysio den helder suri

Aanmeldformulier

* Wij nemen altijd dezelfde werkdag contact met u op

Scroll naar boven